Reisinspiratie
Comments 2

Bye 2015!

Paragliden Nepal Pokhara

Ja, toch nog gelukt! Terwijl in sommige delen van de wereld de champagnefles al leeg in de hoek van de kamer ligt, plaats ik op de valreep mijn blogoverzicht van 2015. Dat kon ik ook niet echt overslaan natuurlijk, van mijn eerste blogjaar… En, dit doe ik ook een beetje voor mezelf. Even opnieuw de fotoboeken open slaan, blijven hangen bij die ene mooie bladzijde, en dan door naar het volgende boek!

Hoewel ik de afgelopen maanden wat moeite heb gehad om een goed ritme te vinden, om echt even tijd vrij te maken om een nieuw verhaal te schrijven, ben ik toch blij met mijn blogje. Soms een beetje meer haat- dan liefdeverhouding, maar toch. Mijn digitale reisalbumpje breidt toch mooi iedere keer weer een stukje verder uit. Dit jaar heb ik vijf trips buiten Nederland gemaakt. Volgens mij een persoonlijk record als het gaat om aantal landen bezocht binnen één jaar 🙂 Dit zijn de landen en de blogs:

Nepal

Nepali flag Annapurna blog

Lissabon

Lissabon vanaf Tego

Sicilië

Cefalu Sicilië reisblog tips

Berlijn

graffiti berlijn reisblog stedentrip

Oman

Wadi Shab Oman wandelen reizen

Wereldburgers

Ik wilde niet de enige zijn die aan het woord komt op dit reisblog. Daarom startte ik de rubriek ‘Wereldburgers’. Ik ben altijd heel nieuwsgierig waarom mensen aan de andere kant van de wereld wonen, of dat nu al jaren is op hoppend van land naar land. Ik stelde vijf vragen aan een wereldburger in Duitsland en Brazilië en omdat Nepal na de aardbeving toch echt een ander verhaal is, zes aan wereldburger Ilse. Ook verscheen er een leuk gastblog over alles wat er maf is aan Japan van oud-collega Dennis!

2016!

En nu tijd om die fotoboeken dicht te slaan, terug in de kast te zetten en de plannen voor het nieuwe jaar in het vooruitzicht te zetten. Wat die plannen zijn? Sowieso een mooie, 12-daagse autotrip door een deel van Mexico dit voorjaar. Daarna staat Afrika weer op ons lijstje. Waarschijnlijk Ethiopië, maar misschien wordt het toch Oeganda en/of Rwanda. Of, als het heel gek loopt Chili. Met als finishing touch hopelijk nog een fijn stedentripje her en der.

Iedereen een heel mooi 2016! 🙂

2 Comments

  1. Gave bestemmingen bezocht je in 2015! Ik ben vooral onwijs nieuwsgierig naar Lissabon. Tof dat je naar Mexico gaat, erg benieuwd naar!!

    Like

Leave a Reply

