Reisinspiratie
Leave a Comment

Bye! Juni 2015

overzicht juni reizen blog

Geen reisjes deze maand, wel een volle (werk)agenda en leuke plannen afgerond! Dus ineens weer tijd voor een overzichtje van juni. Waar ben ik geweest, welke blogs verschenen in juni en welke zijn het meest gelezen?

Selfdrive door Oman

De maand juni begon goed met het vastleggen van ons reisplannetje voor Oman. We hebben tien dagen en dat betekent: keuzes maken. Nadat ik de docu Wild Arabia van de BBC had gezien, wilde ik er het liefst tien weken rondtrekken. Maar er zijn een paar praktische zaken. Geld. Buurland Jemen. Beperkte vakantiedagen. Dus hebben we nu een mooie selfdrive route via de hoofdstad Muscat langs woestijnen, berglandschappen, oases, oude steden, witte stranden en diepblauwe sinkholes. Zin in! Ook kwam deze maand mijn hippe camerariem binnen van Kekkecamerariem. Leuk! Daarover snel meer…

Reisblogs over Cuba, Kenia en Tanzania

Mijn reizen gingen deze maand niet verder dan wandelingen door mijn ‘achtertuin’ net buiten de ring van Amsterdam, een housewarming in Leiden en een zonnige Veteranendag in Den Haag voor werk. Om toch een beetje in het gevoel van vakantiegeluk te komen, heb ik verschillende blogs gemaakt over mijn eerdere reizen. Ik deelde een hidden gem van Cuba en een supermooie route langs natuurparken in Kenia en Tanzania. En ik moest iets kwijt over links rijden. Ook was er deze maand een primeur op mijn blog: de eerste wereldburger aan het woord! 5 vragen aan mensen die de wereld overgaan. Ken of ben jij zo’n wereldburger die hier ook aan het woord moet komen? Stuur me dan even een mailtje! Na het verhaal van wereldburger Nynke zat ik weer helemaal in Surinaamse sferen dus rolde niet veel later 5 x lekker eten in Paramaribo van mijn toetsenbord.

Benieuwd wat de meest gelezen blogs van juni zijn?

  1. Wereldburger in Duitsland
  2. Sicilië in snapshots
  3. 5x doen in Lissabon

Europa gaat nog altijd als een speer! Misschien moet ik mijn reisbestemmingen eens dichterbij huis gaan zoeken? Over twee maanden geef ik daar braaf gehoor aan: Berlin baby!

Dit was juni 2015. De nieuwe maand is meteen goed begonnen met heerlijke zomerse dagen. Erg fijn als je zoals ik vaak buiten het hoogseizoen op reis gaat en dus moet ‘overzomeren’ in eigen land. En ook al ga ik in juli niet ver weg, er komen deze maand weer veel nieuwe verhalen, tips en foto’s aan. Dus kom snel weer eens kijken 🙂

Bye juni!

Leave a Reply

