Reisinspiratie
Leave a Comment

3x zwart in de tas

Nog maar drie dagen geleden landde ik op Schiphol na een fijn weekendje Lissabon. En nu…pak ik mijn koffertje alweer in voor de volgende trip. Wat een feest! (Nee, dit wordt -helaas- geen gewoonte, maar het kwam toevallig zo uit ;)) Omdat ik deze week zoveel op en neer ga met een weekendtas, geef ik meteen ook een kijkje binnenin. Wat altijd meegaat? Dat zijn deze drie items.

Mijn Ray-ban zonnebril. Vorig jaar gekocht na een heel leven geteerd te hebben op plastic dingetjes van maximaal 8 euro. Het kost even wat, maar o zo fijn.

Wat ik ook altijd meesleep, is mijn spiegelreflex camera. Een Nikon met een redelijke zoomlens (voor de kenner: 18-200 mm) waardoor ik niet steeds hoef te wisselen van lens en je onderwerpen verder weg eenvoudig dichtbij haalt. Ideaal voor game drives in Afrika, uitgestrekte landschappen en drukke straatjes. Eigenlijk komt ie overal van pas.

Het derde zwart is mijn notitieblokje. Ik vergeet dingen als ik ze niet opschrijf, zoals namen van gebouwen, straten, zelfs het hotel schrijf ik op. Mijn houvast bij thuiskomst, iedere dag van mijn reis staat hierin beschreven, de tips, gekke momenten en alles wat me onderweg opvalt. Zonder boekje geen blog 😉

 

Leave a Reply

